dinsdag 12 februari 2019

Weekgreep #1905: Droste-effect in Het verloren boek, Naar buiten met Ingela, De jongen met twee namen blijkt flauwe fan-fictie, boek dat bijt, baarlijke nonsens in Wombat & Vos

21. Margarita Surnaite Het verloren boek
Nederlands debuut van de in Litouwse, in Engeland werkende illustrator Margarita Surnaite. Tommie vindt lezen geen bal aan, maar gaat toch op zoek naar de eigenaar van dit verloren boek. Kleuren wat flets, maar mooi Droste-effect.

22. Ingela P. Arrhenius Naar buiten
Vandaag heb ik 10% bereikt van mijn uitdaging om 222 boeken kort te bespreken dit jaar bereikt. Dat vieren we met een prachtige mini-popup van een van mijn favoriete illustratoren Ingela P. Arrhenius.

23. Maggie Harcourt De jongen met twee namen
Intrigerende titel, prachtig omslag. Blijkt dat het gaat om een lievelingsauteur met pseudoniem. Wat flauw. Vader Angelo organiseert literaire events, dochter Lexi helpt hem daarbij. Lievelingsauteur laat zich niet organiseren. 14+

24. Kali Stileman Verboden te voeren
Hoe pest je een recensent? Met literatuur voor de allerkleinsten. Zelfs deze korte bespreking is langer dan de tekst. Haha. Maar dan deze. Een babyboekje met ballen. Op elke bladzij een beest. Steek je hand maar in zijn bek. Te gek.

25. Terry Denton Wombat & Vos
Terry Denton is de illustrator van de waanzinnig populaire serie over de boomhut met steeds meer verdiepingen. In z’n eentje maakt hij Wombat & Vos, voor wie houdt van veel BAARLIJKE NONSENS in diverse lettertypen. 8+

In De Weekgreep signaleer ik vers uit de postbus de interessantste titels voor lezers, ouders en leerkrachten. Deze boeken liggen er net en zijn een bezoek aan de boekhandel waard. Ik bespreek ik mijn indrukken op basis van een paar hoofdstukken. Mijn uitdaging: 222 korte besprekingen in 2019.