zaterdag 10 september 2011

*** (3) voor Karina Schaapman: Het Muizenhuis

In de beeldrubriek van het boekenkatern besprak ik gisteren Het Muizenhuis van ex-raadslid, ex-prostitué en ex-blootactrice Karina Schaapman. Haar prentenboek was tijdens de presentatie op Manuscripta al uitverkocht. Schaapman werkte jaren aan haar indrukwekkende Muizenhuis van papier maché en met eindeloos gedetailleerd interieur. Landschaps- en interieurfotograaf Ton Bouwer maakte er foto's van. Prachtige plaatjes, tenenkrommende tekst.

8 opmerkingen:

  1. Hoi Pjotr omdat de kop van dit bericht is 'voor' Karina wil ik je een reactie teruggeven, maar mijn eerdere reactie die ik hier schreef zie ik niet hier verschijnen op je blog wat is je email dan stuur ik je mijn reactie alsnog

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Karina, ik bedoel hier drie sterren voor het boek natuurlijk, ik probeer dat echter gecomprimeerd weer te geven in de - jou welbekende - format die blogspot biedt. Maar je mag altijd reageren. Ik geef hier liever niet mijn mailadres. Mail anders gewoon even boeken@volkskrant.nl, dan krijg ik het wel. Overigens geldt bij recensies net als bij tekenwedstrijden dat over de uitslag niet wordt gecorrespondeerd. Maar voor gedachten uitwisselen sta ik altijd open.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hè, nou ben ik toch wel benieuwd naar de reactie van mevrouw Schaapman!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha errug suf van mij , die drie sterren was me totaal ontgaan , ik kreeg van iemand jouw stukje op dit blog doorgemaild waaruit ik begreep dat jij een bericht 'voor' mij had , toen ik je blog opende zag ik ook alleen dat bericht en niet je hele blog , ik had deze niet eerder bezocht dus had dat van die sterren helemaal niet gezien en begrepen suf he ?? moet wel even kwijt nu ik hier toch reageer dat ik het heel jammer vond dat jij met kromme tenen zat, want de lezersreacties van kinderen en ouders van kinderen is dat ze de hele tijd opnieuw voorgelezen willen worden en moeten voorlezen ;-))) maar goed zij zijn dan ook geen recensent. No hard feelings;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tsja... over smaak valt (wat mij betreft eindeloos) te twisten. Mijn dochter vindt je boek ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja gelukkig ook maar dat smaken verschillen anders zou het zooooo saaaai worden ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Pjotr hier een berichtje van de gelukkige schrijfster ;-))Vandaag is de tweede druk (oplage 10.000) klaar en heb deze zojuist in handen gehad, ziet er goed uit , deze is nu al bijna uitverkocht , komende donderdag is de derde druk (oplage10.000) klaar , je raad het nooit men geniet van de plaatjes en de verhaaltjes , hoe is het met je tenen? ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik krijg geen kromme tenen van andermans plezier. Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen